Główne cechy

Główne wyróżniki i zalety tej metodyki to:

Metodyka realna.

  • NIE BYŁA ZBUDOWANA NA POTRZEBY WOJSKA LUB ADMINISTRACJI CENTRALNEJ.
  • Stworzona przez ekspertów biznesowych.
  • Uwzględnia ograniczoność i cenę zasobów, zwłaszcza czasu. Czasu pracowników i przedsiębiorstwa.
  • Zakłada opóźnienie, nieporozumienia i zmiany jako zdarzenia występujące w projekcie, a nie jako zagrożenia. Zajmuje się nimi jako zadaniami projektowymi.
  • Wykorzystuje logikę rozmytą do oceny postępu prac projektowych.

Metodyka naturalna.

  • Uwzględnia naturalną regułę 80/20.
  • Wskazuje i podkreśla rolę i miejsce kierownika/mediatora.
  • Uwzględnia współczesny profil osobowy uczestników projektu.
  • Wspiera partnerstwo w działaniu.
  • Zakłada występowanie niedoborów zasobu.
  • Zakłada wystąpienie problemów i konieczność zarządzania ryzykiem.
  • Uwzględnia codzienne zadania biznesowe związane z funkcjonowaniem przedsiębiorstwa i konkurowanie projektów.

Metodyka kompletna.

  • Obejmuje obszary społeczne – pozwala uwzględnić w projekcie specyfikę relacji interpersonalnych i charakter współpracy różnych grup zawodowych. Uwzględnia znaczenie presji i wpływu otoczenia.
  • Wspiera zarządzanie kryzysami – zawiera zestaw narzędzi i dobrych praktyk do wykorzystania w sytuacjach kryzysu projektu.
  • Uwzględnia udział wszystkich uczestników projektu w ryzyku projektowym.
  • Ułatwia negocjacje w projekcie.
  • Proponuje proste, rozsądne i skuteczne metody rozwiązywania problemów odbiorów i płatności typowo występujących w projektach teleinformatycznych.

Metodyka skuteczna.

  • Metodyka skoncentrowana jest na wspólnym celu, a nie na procedurach.
  • Przyjmuje, że szybki efekt jest czynnikiem motywującym dla uczestników i sponsorów projektu.
  • Buduje odpowiedzialność i zaangażowanie uczestników poprzez ukierunkowanie na uczestniczenie w projekcie, a nie realizację jednego zadania.

Metodyka ekologiczna.

  • Metodyka dąży do ograniczenia czynności biurokratycznych, co dodatkowo skutkuje większą efektywnością.
  • Metodyka wymaga komunikacji elektronicznej i eliminuje dokumentację papierową.
  • Wspiera komunikację naturalną co daje znacznie lepszą efektywność grup w stosunku do wykorzystania formy korespondencji.
  • Wymaga obsługi elektronicznych repozytoriów dokumentów zamiast segregatorów.

Metodyka wielokrotnego wykorzystania.

  • Kompletność, strukturalność i przejrzystość dokumentacji projektowej umożliwia jej wielokrotne wykorzystanie, np. do certyfikacji ISO 900x w oparciu o dokumentację projektową.
  • Dokumentacja może być wykorzystana jako system wsparcia dla przyszłych użytkowników.
  • W oparciu o dokumentację może być stworzony system ekspercki – elektroniczna baza wiedzy.
  • Narzędzia wchodzące w skład metodyki mogą być zintegrowane z korporacyjnym systemem intranetowym.