Witamy na blogu!

Uwielbiam TNT Express

W zasadzie mogę powiedzieć, że kilka razy dostarczyli moje paczki i wszystko było w porządku.

To jest jak najbardziej normalne, mam nadzieję. Chciałbym tu powiedzieć o czymś innym. Zdarzyło mi się popełnić błąd i musiałem zadzwonić do TNT. Od ponad 10 lat konsultuję różnego rodzaju call center ale nigdy nie widziałem (słyszałem?) czegoś takiego. To była czysta perfekcja.

Pewnie mogę podać więcej szczegółów, wytłumaczyć o co mi chodzi, ale czy nie będzie prościej do nich zadzwonić? Po prostu spróbujcie zadzwonić pod numer 801 31 00 00 albo (22) 771 71 71. Ale uwaga, bądźcie przygotowani na nowe doświadczenie.

 

Do wszystkich w TNT – dziękuję Wam za ten przykład doskonałej obsługi. Prezentujecie najwyższy standard.

 

Twoje wymarzone call center.

Wyobraź sobie, że nie musisz płacić za infrastrukturę call center. Cały sprzęt, całe oprogramowanie wybierzesz jakie chcesz i dostaniesz za darmo. Co wybierzesz? Czytaj resztę tego wpisu »

Co klienta obchodzi Twój CRM?

Podczas konferencji CRM Gigacon 2010 organizowanej w maju 2010 roku przez Software Konferencje miałem okazję poprowadzic wykład inauguracyjny. Wykład dotyczył podejścia do zakupu i wdrożenia CRM. Jednym z poruszonych tematów było zaangażowanie pracowników merytorycznych, przyszłych użytkowników systemu w proces definiowania wymagań i ewaluacji prototypu. Zaczepne pytanie brzmiało: dla kogo jest CRM, dla handlowca, czy dla informatyka? Czytaj resztę tego wpisu »

Oczywista oczywistość

Jak często mówimy rzeczy oczywiste? W przypadku doradztwa biznesowego oczywiste stwierdzenia są oczywiste i dla doradcy, i dla klienta, wiec czemu się mówi o rzeczach oczywistych? I dlaczego mówiąc rzeczy oczywiste doradcy oczekują wynagrodzenia? Czy to jest bezczelność? Poniekąd tak. Ale nie zawsze. Spróbuję pokazać różnicę na przykładach. Czytaj resztę tego wpisu »

Grek Filipides

Grek Filipides rzekomo przebiegł w 490 roku p.n.e. z Maratonu do Aten, żeby przenieść wiadomość. Według legendy Filipides zmarł w bramie miasta, wykrzyknąwszy tylko: “Radujcie się, zwycięstwo!”. I w ten sposób przeszedł do historii.

Znacznie później pan Aleksander G. Bell wynalazł telefon, przekazał wiadomość i przeszedł do historii. Czytaj resztę tego wpisu »

Ryzyko kupującego.

Całkiem poza obszarami mojego zawodu spotykałem się z potocznym stwierdzeniem “ryzyko ponosi kupujący”. Zazwyczaj słyszałem to w kontekście sprzedaży i zakupu mieszkania bądź samochodu i kojarzyłem je z takimi właśnie sytuacjami. Jednak obserwując kolejne procesy zakupowe w obszarze infrastruktury call centre doszedłem do przekonania, że w tym obszarze kupujący nie tyle ponosi ryzyko, co sam sobie kręci postronek. Praktycznie jest skazany na poniesienie strat, z kilku powodów. Czytaj resztę tego wpisu »